Zdraví, Životní styl

Spaní na břiše nepatří mezi doporučené polohy

Někteří lidé říkají, že mají dostatek spánku, jen když si lehnou na levou stranu. Jiní si neumí představit, že by spali na zádech. Někteří se rozhodnou spát na břiše. To je velmi populární poloha, ale jedna z nejhorších, kterou si můžeme vybrat. Odborníci varují, že může být spojena s nepříjemnými následky pro páteř.

Bolesti zad a hlavy

Tyto příznaky jsou jen začátek seznamu onemocnění, která jsou spojována s polohou, ve které spíme. Odborníci zdůrazňují, že spánkem na břiše si vybíráme nejhorší možnost a škodíme tím nejen páteři, ale i celému tělu. Spánek na břiše je pohodlný až do určitého bodu, poté už bohužel nastávají problémy. Páteř není správně uspořádána, což může mít za následek ztuhlost krku nebo chronickou bolest zad.

Doporučený článek:  Lektvar ze lněných semínek je připravený během chvíle. V zimě podpoří imunitu i zdraví vlasů

Spánek na břiše také špatně ovlivňuje hrudní, bederní a krční páteř. Nechceme-li přispět k rozvoji onemocnění páteře nebo získat další problémy, je lepší zvolit jinou, bezpečnější polohu. Spaním na břiše často otočíme tvář na bok a poté mačkáme krční tepnu, což může způsobit poruchy přívodu krve do mozku. To může mít za následek bolesti hlavy, nevolnost a snížené vidění.

Zdroj obrázku: Freepik

Negativní vliv na dýchací a trávicí systém

Při lehu na břiše tlačíme i na vnitřní orgány, což negativně ovlivňuje fungování trávicího systému. To může být spojeno s nepříjemnou bolestí břicha nebo refluxem. Tiskneme i plíce, pak mělce dýcháme a snižuje se nám přísun kyslíku do krve. Po noci spánku na břiše obvykle vstáváme zlomení a cítíme bolest na různých místech těla.

Doporučený článek:  Vitamín E působí proti stárnutí organismu

Tato poloha může mít také jednu výhodu, která se však netýká všech lidí. Podobně jako poloha na boku se může využít k minimalizaci rizika chrápání. Samozřejmě že polohu během spánku už ovlivníme obtížně. Zkuste tedy alespoň usínat v poloze, která bude vašemu tělu prospěšná. Někdy nám však pohodlnost nedovolí poslechnout tuto radu, myslete však na to, že poloha spánku velmi ovlivní to, jak ráno vstanete.

Zdroj: https://www.healthline.com/health/is-it-bad-to-sleep-on-your-stomach, https://internalmedicine.usc.edu/blog/the-best-and-worst-sleep-positions-for-back-pain/, https://health.clevelandclinic.org/sleeping-on-stomach/, https://www.webmd.com/sleep-disorders/ss/slideshow-sleep-positionshttps://www.urmc.rochester.edu/encyclopedia/content.aspx?ContentTypeID=1&ContentID=4460