Zdraví, Životní styl

Začít s pohybem může každý. Obyčejná procházka tělo povzbudí a zlepší náladu do celého dne

V létě chceme trávit co nejvíce času venku a je to také ideální doba pro různé fyzické aktivity. Třeba však vědět, že přehnané cvičení například s činkami v posilovně může více uškodit než pomoci. Pokud jste se dlouho nehýbali a chcete konečně začít, je dobré pustit se nejdříve do něčeho lehčího, co tělo hned nezatíží. Skvělou volbou může být pro někoho obyčejná procházka. Ta je pro naše tělo zároveň velmi prospěšná.

Fyzická aktivita nejen pro krásu, ale i zdraví

Pohyb neodmyslitelně patří ke zdravému životnímu stylu. Mnoho lidí si ale řekne, že sport není nic pro ně. Je pravda, že intenzivní svalový trénink nebo několikahodinové kardio cvičení nejsou každému k dispozici. Avšak mezi soutěžním zvedáním činek a nečinným sezením na gauči existuje mnoho možností, ze kterých si mohou vybrat všichni. Rekreační cyklistika, plavání a pravidelná procházka, to jsou sporty, které jsou k dispozici každému. A i když nepřinášejí výrazné změny na postavě, z dlouhodobého hlediska poskytují více výhod, než byste si mohli myslet.

Člověk je pro pohyb stvořený. Bohužel s rozvojem moderních technologií už nejsme zvyklí chodit na dlouhé vzdálenosti jako naši předkové. Pro mnohé je absolvování byť jen jedné zastávky nutné zlo. Snadné je nastoupit do autobusu nebo tramvaje. V práci a ve volném čase většinu času prosedíme. Důsledky pak bývají žalostné. Pravidelná chůze může být odrazovým můstkem k intenzivnější formě pohybu. Ale i sama o sobě přinese mnoho výhod.

Zdroj obrázku: Freepik

K chůzi nic nepotřebujete

Tedy skoro nic. Jediné co potřebujte, jsou boty. I když v dnešní době už ani to nebývá pro někoho nutnost. Kontakt s tělem a jeho zapojení do jakékoli, i jednodušší fyzické aktivity má rychlý vliv na celkovou pohodu. Lékaři, fyzioterapeuti i psychologové jednohlasně tvrdí, že během pohybu člověk myslí a funguje lépe. Je to hlavně kvůli uvolňování endorfinů, které zlepšují fungování těch oblastí mozku, které jsou zodpovědné za lepší náladu a pohodu. Pohyb zvyšuje úroveň energie a životně důležitých sil. Snižuje napětí, stres a příznaky úzkosti nebo deprese.

Pravidelná procházka, navíc v zeleni, například v parku a lese, nám pomáhá uklidnit přebytečné podněty a roj neutuchajících myšlenek. Stejně jako běh tak i chůze se může stát určitou formou aktivní meditace. Mozek se uvolní a následně se vrátí s lepším výkonem. Není to bezdůvodné, po takovém zeleném restu v klíně přírody přicházíme s novými nápady a řešením problémů, nad kterými jsme dlouho přemýšleli. Chcete-li pracovat efektivně, musíte si i pořádně odpočinout. U lidí, kteří pravidelně chodí, dochází k výraznému zlepšení kognitivních schopností. Rychleji se učí a lépe si pamatují.

Zdroj: https://www.betterhealth.vic.gov.au/health/healthyliving/walking-for-good-health