Zdraví, Životní styl

Nechuť k jídlu může souviset s užívanými léky, depresí nebo onemocněním

Nedostatek chuti k jídlu může značit některá závažnější onemocnění. Víte, kdy je potřeba zpozornět? Jestli nemáte chuť k jídlu, může to být dané nejen potravinovou alergií, ale také nevhodnou stravou, která je v poslední době na vzestupu. Ovlivňují ji také teplo nebo zima, určitě záleží i na psychické pohodě daného člověka. Nechuť k jídlu může znamenat například cukrovku nebo jiné závažnější onemocnění.

Proč někdy nemáme chuť k jídlu?

Důvodů, proč nemáte chuť k jídlu, může být mnoho. Stačí mít jen špatnou náladu, při které nemáte chuť ani si kousnout do rohlíku. Hledejte ale příčinu toho, proč se tak cítíte a proč se vám nechce jíst. Jedním z důvodů může být například nevhodná strava, což je jeden z nejčastějších. Vitaminy a minerály potřebuje každé lidské tělo, a pokud mu je nedopřejete, nebudete mít energii vůbec na nic.

Doporučený článek:  Silný vítr s člověkem zamává. Zvyšuje riziko srdečních příhod i deprese

Dalším důvodem může být psychická porucha. Jedná se hlavně o deprese, do kterých můžete spadnout velmi rychle. Nebudete chtít ani vylézt z postele, fyzická aktivita pro vás bude nepřekonatelný úkol. S tím souvisí také nechuť k jídlu. Poruchy příjmu potravy jsou velmi závažným onemocněním, které je potřeba co nejrychleji řešit.

Zdroj obrázku: Freepik

Užíváte léky? I to může být důvod, proč nejíte

Nechutenství mohou způsobit také určité druhy léků. Berete léky na cukrovku nebo antikoncepci? Měli byste sledovat, co s vámi takové léky dělají. Chuť k jídlu klesá především u starších lidí nebo těhotných žen. Nemají takovou potřebu jíst, jejich smysly mohou být oslabené – například čich nebo chuť. Jestliže vás bolí zuby nebo celkově ústní dutina, také nebudete mít chuť jíst.

Doporučený článek:  Vitamín A je nezbytný pro zrak i pokožku. Jeho nadbytek však s tělem nepříjemně zamává

Následky ale mohou být hrozivé. Jestliže nebudete jíst, budete hubnout, nebudete se moci soustředit a sníží se vám imunita. Tím pádem budete častěji nemocní. Dejte si tak pozor na to, jak se cítíte, jaké máte problémy se zdravím, a zkuste je co nejdříve vyřešit. Na druhou stranu někteří lidé své psychické problémy řeší právě jídlem. Oba případy zacházejí do extrému. Věnujte pozornost tomu, co si denně dáváte na talíř. Strava musí být vyvážená a plná živin.

Zdroj: https://www.healthline.com/health/appetite-decreased, https://www.medicalnewstoday.com/articles/322268, https://www.healthline.com/nutrition/common-eating-disorders, https://my.clevelandclinic.org/health/symptoms/24228-loss-of-appetite, https://www.researchgate.net/publication/7490148_Consequences_of_inadequate_food_energy_and_negative_energy_balance_in_humans