Krása, Životní styl

Krémy proti vráskám stárnutí nezastaví. K mladistvé a vypjaté pleti dopomůže několik jednoduchých pravidel

Dříve nebo později se u každého z nás objeví vrásky. Stárnutí těla je přirozený proces, kterému se nelze vyhnout. Kůže je vystavená vnějším faktorům, jako je slunce, a tak stárne rychleji než ostatní orgány. Ztráta kolagenu a ochabování tkání pak vytváří nevzhledné záhyby, tedy vrásky. Změnou několika každodenních návyků ale projevy stárnutí maximálně oddálíte.

Roli hraje životní styl i genetika

První vrásky se objevují už kolem 25. roku života. To je doba, kdy se začíná zpomalovat tvorba kolagenu a elastinu, látek zodpovědných za pružnost pokožky. Vrásky jsou především mimické, které vznikají v důsledku práce obličejových svalů. Častěji se objevují u lidí s výraznou mimikou, kuřáků, alkoholiků, lidí vystavených stresu, osob hojně využívajících solária a při nedostatečné hydrataci.

Přirozeně oddálí vznik vrásek dostatek spánku. Když denně spíme jen 5 hodin, vrásky se budou tvořit až dvakrát více, než když spíme 7 hodin. Během spánku se tvoří kolagenová vlákna a zvyšuje se průtok krve v kůži, což jí dodává zdravý lesk. Spát je nejlepší na zádech, aby se kůže nevtlačovala do polštáře.

Zdroj obrázku: Freepik

Hýbejte se a jezte zdravě

Pohybová aktivita podporuje mobilizaci imunitního systému a má pozitivní vliv na naši pohodu. Cvičení také udržuje pleť mladší. Předčasnému stárnutí zabrání také používání kosmetiky s UV filtry. Slunce vyzařuje škodlivé paprsky po celý rok, dokonce i v zamračeném počasí. Vyhýbejte se přímému slunci mezi 10. a 16. hodinou a používejte také pokrývku hlavy.

Důležitá je i strava, která by měla být bohatá na vitamín C. Ten regeneruje kožní buňky a snižuje poškození způsobené UV zářením. Důležitá je také kyselina linolová a kolagen. Naopak strava bohatá na cukr poškozuje kolagenová a elastinová vlákna. Stárnutí pokožky urychluje také kouření, které přispívá k tvorbě vrásek a dalším změnám vzhledu. Nikotin totiž stahuje krevní cévy a snižuje tok kyslíku a živin do kožních buněk.

Zdroj: https://www.healthline.com/health/skin/how-to-prevent-wrinkles