Krása, Zdraví

Vtáhnutí břicha ihned vylepší postavu a ubere kila navíc. Má to však nepříjemný háček

V dnešní době vystavujeme své tělo na odiv více než dříve. Dnešní doba, kdy všude vidíme dokonalá těla, se často cítíme špatně v tom svém. Pro lidi, kteří zápasí s kily navíc, je tento trik skvělým způsobem, jak zlepšit vzhled břicha. Tato maličkost ovšem může mít špatné následky.

Dlouhodobý dopad

Většinou lidé vtahují břicho jen sporadicky. Pokud se však vtahování břicha stane zvykem, který se používá denně po mnoho hodin, může mít negativní vliv na tělo. Nejčastějším účinkem neustálého vtahování břišních svalů jsou žaludeční problémy, jako je zácpa a poruchy trávení. Neustálé napětí hlubokých svalů může také přispět k problémům s dýcháním, narušit funkci ledvin a podpořit bolest zad.

Doporučený článek:  Vyplázněte jazyk! Jeho barva prozradí, s jakou nemocí tělo bojuje

Tento problém nemusí být jen zdravotní, ale i estetický. Vyskytuje se několik případů, kdy lidé dlouhodobě stahovali břicho za účelem dobrého vzhledu. Na břiše pak můžeme pozorovat takzvaný syndrom přesýpacích hodin. Ten se objevuje, když v horní části břicha přetrvává příliš mnoho napjatých svalů a prodloužený svalový tonus.

Zdroj obrázku: Freepik

Tento syndrom lze léčit

Naštěstí se syndromu přesýpacích hodin lze zbavit. Nejčastějším způsobem je fyzioterapie. Zbytečné zatahování břicha má tedy spoustu negativních dopadů. Nemusíte se však nyní bát, pokud občas stáhnete břicho při oblékání kalhot nebo při zapínání bundy. Řeč je o dlouhodobém vtahování svalů.

Doporučený článek:  Žvýkejte o sto šest. V těhotenství i po operaci se žvýkačka jenom vyplatí

Tento pohyb našim svalům neprospívá a po čase mohou začít ochabovat. Pokud máte pocit, že se vás tento problém týká, prvním a nejdůležitějším krokem je přestat s tímto zlozvykem. Každý člověk je krásný, ať už s velkým, nebo plochým břichem. Fyzioterapeut vám pravděpodobně nařídí cviky pro posilnění středu těla, které se mohlo vtahováním břicha oslabit. Pokud je střed těla oslabený, může to způsobit další problémy, jako například bolesti zad.

Zdroj: https://www.ladies-who-lift.com/motivation/hourglass-syndrome