Stravování, Zdraví

Lidé kvůli ní pláčou, přesto je nejlepším parťákem do sychravých dnů. Cibule vyléčí nejednu nemoc

Cibule je jedním z prvních druhů zeleniny, která se zmiňuje jako tradiční lidový lék na nachlazení. Sirup z nakrájené cibule, pokrytý medem a odložený na několik dní, byl a stále je skvělým lékem proti kašli. Cibulové obklady se dodnes používají v případech bronchitidy a jiných plicních onemocnění.

Intenzivní vůně cibule

Síra je zodpovědná za charakteristickou vůni cibule, která je mezi zeleninou nejbohatší na obsah tohoto prvku. Díky němu se v našem těle vytváří teplo, které proniká do plic a podporuje hojení. Pocení a pobyt v posteli po několik dní nám vrátí zdraví rychleji než kterýkoli jiný lék. Síra je především důležitým stavebním kamenem osteoartikulárního systému. Regeneruje kloubní chrupavku a je součástí synoviální tekutiny.

Doporučený článek:  Krásná pleť a kilogramy dole: stačí si jen trochu okořenit život

Cibule při řezání dráždí nos, vytlačuje slzy, ale také stimuluje naši životní energii. Má pozitivní vliv na oběhový systém, snižuje cholesterol a triglyceridy. Cibule také snižuje riziko krevních sraženin, čistí tělo, protože pomáhá zbavit se těžkých kovů a parazitů. Je neocenitelnou podporou v procesu metabolismu bílkovin a aminokyselin.

Zdroj obrázku: Freepik

Cibule – povinná ve stravě

Cibule zahrnutá ve stravě inhibuje vývoj virů, kvasinek a jiných patogenních organismů, jejichž kolonie se často množí kvůli špatně vyvážené stravě. Existuje několik odrůd cibule, ale nejoblíbenější je žlutá a červená cibule. Červená cibule se od žluté mírně liší. Je však sladší, obsahuje více jednoduchých cukrů a její krájení obvykle nezpůsobuje slzy. Je to proto, že obsahuje mnohem méně enzymů, které produkují dráždivé výpary. Červená odrůda je ideální do salátů.

Doporučený článek:  Dobrého pomálu. Vitamín A se ve velkém množství mění v jed, poškodí nejen játra

Stejně jako jiná cibulová zelenina, například česnek nebo pórek, neztrácí své léčivé vlastnosti během tepelného zpracování ani cibule. Vařená, pečená, smažená, zalitá medem nebo posypaná cukrem podpoří tělo v boji proti nachlazení a zánětům. Stojí za to sáhnout po cibuli už jen kvůli obsaženým vitaminům. Například vitamínu C a vitamínům skupiny B včetně vitamínu PP. Kromě síry v ní najdeme také množství jiných minerálů jako draslík, vápník, fosfor, železo, hořčík, mangan a sodík.

Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Niacin, https://www.researchgate.net/figure/Pallet-bins-receiving-onions-following-the-heat-treatment_fig3_43261910, https://www.thespruceeats.com/uses-for-different-onion-types-4008831, https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12410539/, https://www.researchgate.net/publication/264008493_Sulfur_as_a_Signaling_Nutrient_Through_Hydrogen_Sulfide, https://www.researchgate.net/publication/305073886_Influence_of_Sulfur_Fertilization_on_the_Antioxidant_Activities_of_Onion_Juices_Prepared_by_Thermal_Treatment, https://www.vedantu.com/question-answer/the-cause-of-special-flavor-in-onion-and-garlic-class-12-biology-cbse-5f9c888501044e34ce245585, https://317holistichealth.com/2018/07/30/traditional-home-and-folk-remedy-onions/, https://spiceworldinc.com/health/10-health-benefits-of-onions/