Stravování

Vynecháním svačiny si koledujeme o malér. Tělo potřebuje zdravou dávku energie i během dne

Máte velmi náročné zaměstnání a často nestíháte jíst? To je velká chyba, tělo pak strádá a dostatečně nevyživuje buňky kvalitními minerály a vitamíny. Tyčinka, cereálie nebo jeden celozrnný rohlík k jídlu během dne opravdu nestačí. Co si dát do svačinového boxu místo chleba a ovoce, aby naše tělo netrpělo a bylo zdravé?

Co jíst během dne?

Jídlo jako takové je potřeba hlavně kvůli tomu, abychom do těla dostali dostatek energie pro další část dne, ale také abychom si udrželi správnou úroveň glukózy v krvi. Svačiny by měly obsahovat velkou část bílkovin, zeleniny, ale také trochu sacharidů, aby naše tělo mělo dostatek sil a glukóza v krvi nám neskákala, jak se jí zachce.

Doporučený článek:  Medvědí česnek chutná nejlépe čerstvý, je ideálním základem oblíbeného pesta

Tvaroh je super

Tvaroh obsahuje ve 100 g pouze 90 kcal. Takže váš organismus nezatíží a je velmi snadné jej zkombinovat jak se sladkou, tak i slanou variantou. Tvaroh můžete namazat na tmavý chleba a nakrájet na něj okurku, ředkvičky nebo rajčata. Na sladko jej můžete použít s ovocem, cereáliemi nebo jej ochutit ovocným sirupem.

Zdroj obrázku: Freepik

Zelené smoothie s chia

O tom, že mixované čerstvé ovoce a zelenina jsou vitamínovou bombou, vám psát nemusíme. Připravte si tedy doma zelené smoothie s chia semínky. Vložte do mixéru dvě hrsti zeleniny, třeba čerstvého špenátu, celeru nebo svazek petržele. K nim vhoďte lžíci chia semínek, jedno jablko nebo pomeranč a trochu vody. Aby byl koktejl sytý, je dobré do něj přidat také lžičku lněných semínek. Po rozmixování ochutnejte. Pokud vám koktejl přijde málo sladký, použijte sirup nebo lžičku medu.

Doporučený článek:  Vědci určili dietu dlouhověkosti. Díky ní klesá riziko předčasného úmrtí na minimum

Banán a přírodní jogurt

Jelikož ovoce obsahuje velké množství přírodních cukrů, je vhodnější ho konzumovat v první polovině dne. Tak máme jistotu, že snězený cukr tělo stihne spálit pohybem. Pokud ovoce zkombinujete s bílkovinami (jogurtem, kefírem apod.) nebo zdravým tukem (například z ořechů), zabráníte tím rychlému nárůstu krevního cukru. Proto se banán doporučuje jíst s hrstí vlašských ořechů zamíchaný do bílého jogurtu.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/healthy-energizing-snacks