Zdraví

Tinktura šesti vůní uleví po vydatné hostině. Preventivně ji lze užívat po celý rok

Dlouhé hostiny u sváteční tabule plné lahodných specialit jsou sice příjemným zpestřením, ale také často vedou k přejídání. To má za následek špatné trávení, bolesti žaludku, nadýmání a špatnou náladu. Samozřejmě je v takových chvílích na místě střídmost, pokud jsme se ale přejedli, může nám pomoci bylinková tinktura na zažívání. Už jedna dávka pomůže přetíženému žaludku.

Které bylinky pomohou?

Pokud chcete získat tinkturu na trávení, nemusíte sahat po sofistikovaných surovinách. Stačí použít ty, které jsou běžně k dostání. Co nám pomůže? Je to především zázvor, který patří mezi přírodní antibiotika. Povzbudí žaludek k efektivnější práci. Anýz napomáhá vylučování žaludečních šťáv, působí diastolicky a zabraňuje plyntosti.

Kmín se často doporučuje přidávat do pokrmů, jelikož stejně jako anýz reguluje trávicí procesy a snižuje plynatost. Nové koření pomůže lépe trávit, snižuje bolesti a dokáže odstranit zápach z úst. Skořice má protiplísňové účinky, ale funguje také na trávení – pomáhá při průjmech, zažívacích potížích a plynatosti. Muškátový oříšek dodá celé tinktuře nejen zajímavou chuť, ale také aktivně stimuluje trávení.

Zdroj obrázku: Freepik

Jak tinkturu připravit?

Pokud si takovou tinkturu chcete připravit sami, budete potřebovat 5 gramů od každého sypaného koření, 5 kuliček nového koření a 5 centimetrů zázvoru. Dále si připravte půl hrnku cukru a litr vodky nebo jiné silné lihoviny. Koření vložte do velké zavařovací sklenice a zalijte alkoholem. Zavíčkujte a dejte na tři měsíce na klidné místo s pokojovou teplotou. Po uplynutí této doby tekutinu přefiltrujte a smíchejte se sirupem, který vyrobíte.

Na sirup je třeba svařit půl sklenice cukru se sklenicí vody a nechat vychladnout. Namíchanou tinkturu ještě na měsíc odložte a poté přelijte do lahviček. Aby byl účinek na zažívání znatelný, stačí ji konzumovat jen v malém množství. Pokud se cítíte přejedení nebo máte žaludeční obtíže, dejte si malou skleničku nápoje po jídle.

Zdroj: https://wintergreenbotanicals.com/2018/11/09/herbal-allies-to-reduce-holiday-overeating/