Zdraví

Svalový trénink prospěje tělu také ze zdravotního hlediska

Dle výzkumu vědců z Graduate School of Medicine z univerzity v japonském Tohoku je zřejmé, že svalové cvičení alespoň půl hodiny týdně snižuje riziko úmrtí na srdeční choroby, cukrovku i rakovinu až o 10–20 %. Pokud byste jednou týdně zařadili mezi své aktivity také aerobní cvičení, snížíte toto riziko až na 40 %.

Svalové cvičení 30 až 60 minut týdně

Vědci z Graduate School of Medicine také zdůrazňují, že je potřeba svalové cvičení provozovat minimálně 30 až 60 minut týdně. Mezi toto cvičení se řadí posilování s vlastní vahou či posilování s činkami. Pokud si s tímto cvičením nevíte rady, nebojte se oslovit trenéra z některého fit centra ve svém okolí. Alespoň do začátku vám poradí, jak který cvik provádět správně tak, abyste si neublížili. Vědci mezi tento druh sportu zařadili také intenzivní náročnější domácí práce, které mohou pomoci i ke zpevnění svalů.

Doporučený článek:  V létě potřebuje pokožka specifickou péči
Zdroj obrázku: Freepik

Aerobní cvičení

A jaké sporty můžeme zařadit mezi aerobní cvičení? Aerobní cvičení se vyznačuje střední intenzitou po delší čas se zvýšenou tepovou frekvencí. Příklady tohoto cvičení jsou aerobic, jogging, cyklistika, spinning, plavání, aqua aerobic, basic step, dance aerobik, dance jóga, tabata apod. Jde především o to, aby do svalů během cvičení doputovalo dostatečné množství kyslíku. Během aerobního cvičení je kyslík využíván k přeměně tuků i glukózy k produkci ATP (adenosintrifosfátu), což je základní zdroj energie pro buňky.

Doporučený článek:  Černý česnek se liší barvou, chutí i konzistencí

Zdraví a krása

Není žádným tajemstvím, že sport napomáhá také spalování tuků a vyrýsování postavy. Díky sportu se mnoho lidí zbaví také psychických problémů, vyčistí si při fyzické námaze hlavu a v neposlední řadě se jim lépe spí. Pokud tedy trpíte na astma, máte vysoký cholesterol nebo trpíte na migrény, vyzkoušejte některý z výše uvedených sportů. Mimo nižšího procenta smrtelných chorob budete mít i lepší fyzickou zdatnost, zdravější a pevnější tělo a skvělou kondici.

Zdroj: https://medlineplus.gov/benefitsofexercise.html, https://bjsm.bmj.com/content/early/2022/01/19/bjsports-2021-105061.info, https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35228201/