Zdraví

Vejce uvařená naměkko prospějí tělu více než vajíčka vařená delší dobu

Vejce je zdrojem bílkovin a skutečným pokladem vitamínů. Mnozí lidé se však domnívají, že vajíčka mohou být škodlivá – koneckonců jsou bohatá na cholesterol a to může přispět k onemocnění srdce nebo krevních cév. Podle odborníků se doporučený počet snědených vajec pohybuje kolem 6 kusů na týden.

Mohou nám vajíčka ublížit?

Tak jako ve všem je důležité znát hranice a nic nepřehánět. Výzkumníci z lékařské univerzity v Chicagu poukazují na to, že lidé, kteří jedí 3–4 vajíčka denně, riskují srdeční choroby a předčasnou smrt. Je důležité věnovat pozornost i tomu, s čím jíme vajíčka. Neměli bychom je konzumovat se slaninou nebo bílým pečivem. Tím se riziko srdečních chorob jen zvyšuje.

Doporučený článek:  Většina lidí si čistí uši špatně. Nejoblíbenější způsob je kupodivu ten nejhorší

Stojí však za to připomenout, že ve správné míře jsou vejce bohatá na živiny, které mohou podporovat práci srdce. Jedná se o betain a cholin, které jsou zodpovědné za podporu práce srdce a mozku, díky čemuž se můžete chránit před chorobami, jako jsou infarkt a mrtvice. Kromě toho nás díky vysokému obsahu bílkovin vejce zasytí na delší dobu, čímž podpoří i hubnutí.

Zdroj obrázku: Freepik

Jak připravit vajíčka

Vajíčka by se určitě měla vařit. Otázka však je, jak dlouho. Kromě své jedinečné konzistence, je jednou z hlavních výhod to, že vajíčka uvařená naměkko jsou snáze stravitelná než vejce uvařená natvrdo. V syrovém žloutku však není žádný avidin, který omezuje absorpci biotinu, takže se nemusíte bát jíst žloutek téměř syrový. Během dlouhého vaření vajíčka se v něm snižuje množství antioxidantů a vitamínů A a D.

Doporučený článek:  Spaní v ponožkách je podle mnohých neatraktivní, dokáže ale zachránit noc

Vajíčko uvařené natvrdo je základem pro různé druhy salátů nebo velikonočních jídel. I když můžeme připravit více jídel s takto uvařeným vajíčkem, stojí za to omezit dlouhé vaření. Několik minut po vaření vody můžete hrnec odložit stranou a vejce nechat v horké vodě. Teplota začne pomalu klesat, čímž se sníží procento oxidace cholesterolu a zároveň vejce nebude syrové.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/eating-healthy-eggs, https://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/food-features/eggs/, https://www.cbsnews.com/chicago/news/eggs-heart-disease-early-death-northwestern-university-cholesterol/, https://www.webmd.com/diet/ss/slideshow-eggs-health-benefits, https://www.healthdigest.com/306489/this-is-the-healthiest-way-to-eat-eggs/, https://mediniz.com/public/feeds/hard-boiled-egg-half-boiled-egg-or-fried-eggs