Zdraví

Pokud berete vitamíny a minerály, dávejte pozor na správné používání

Mnozí lidé sahají po výživových doplňcích, aniž by si dopředu nastudovali jak a kdy je užívat, aby měli požadovaný výsledek. Existuje totiž mnoho faktorů, které ovlivňují jejich vstřebávání. Například kdy vitamíny brát, zda je brát před jídlem nebo po jídle, tohle jsou všechno důležité faktory, které lidé často přehlížejí.

Suplementování železa

Nejdůležitější je si uvědomit, zda je vůbec suplementace potřebná. Spousta lidí suplementuje bez doporučení lékaře, a to může někdy způsobit více škody než užitku. Jediný vitamín, který lékaři dovolují suplementovat i bez doporučení je vitamín D. Pokud ale máte nějaké zdravotní problémy a musíte vitamíny doplňovat, máme pár tipů jak to dělat co nejefektivněji.

Doporučený článek:  Rozhýbejte líný metabolismus přirozeně. Stačí několik změn a kila půjdou sama dolů

Jeden z doplňovaného vitamínu je například železo. Konzumace některých produktů může bránit jeho absorpci. Proto se doporučuje brát vitamín na prázdný žaludek. Může to být například hned po probuzení. Vyhněte se také mléku a mléčným výrobkům. Ty také ovlivňují vstřebávání železa. Absorpcí ale například napomáhá, vitamín C. Můžete jej kombinovat s vitamínem A. Neberte jej ale nikdy se zinkem.

Zdroj obrázku: Freepik

Jak správně přijímat vápník

Při užívání vápníku je dobré ho přijímat s jídlem. Nejlepší je vápník brát s vitamíny D3 a K2, ty mají dobrý vliv na jeho absorpci. Nezapomeňte však na to, abyste nepřekračovali doporučené denní dávky. Nadbytek vápníku může způsobit kalcifikaci cév a měkkých tkání nebo ledvinové kameny. Může způsobovat i zácpu.

Doporučený článek:  7 znaků prozradí, že jste v tom. Ranní nevolnosti nejsou jediné

Při doplňování hořčíku nezapomeňte pít dostatek tekutin. Protože různé ovocné šťávy nebo čaje narušují jeho absorpci. Kromě toho je nejlepší vybrat přípravky s vysokým obsahem vitamínu B6 díky čemuž bude hořčík lépe stravitelný. Vitamíny A, D, E, K jsou rozpustné v tucích, proto je dobré je přijímat v kombinaci například s oleji. Vitamin C je zase rozpustný ve vodě, proto jej můžete užívat jen tak.

Zdroj: https://www.fda.gov/food/buy-store-serve-safe-food/what-you-need-know-about-dietary-supplements