Životní styl

Několik každodenních návyků pomůže zhubnout přirozenou cestou

Určitě jste slyšeli o návycích, které pomáhají našemu zdraví. Spousta z nich podpoří i naši štíhlou linii. Například sklenice vody ráno na prázdný žaludek dokáže s naším organismem i váhou hodně. Odborníci na výživu a trenéři tvrdí, že jednoduché každodenní návyky nám pomohou ztratit přebytečná kila, nebo alespoň udržet správnou váhu.

Vstávání ve stejnou dobu

Lékaři a odborníci na výživu potvrzují, jak příznivý vliv má na naše tělo vstávání každý den ve stejnou dobu. Je ale určitě obtížné nedat se ráno zlákat tlačítkem pro odložení budíku. Jediné kliknutí umožní ponořit se ještě na několik minut do blaženého spánku. Tato představa je však iluzorní, protože neustálé prodlužování spánku dává tělu najevo jeho nedostatek a to následně ovlivňuje i přírůstek hmotnosti.

Doporučený článek:  Sexuální abstinence ovlivňuje psychiku i tělesné zdraví

Odborníci se už dlouhá léta dohadují, zda sklenice vody ráno na prázdný žaludek pomáhá zhubnout, nebo alespoň udržet váhu. Vše ale naznačuje tomu, že má určitě příznivý vliv na naše tělo. Ráno jsme dost dehydratovaní, takže když sáhneme jako první po vodě, uhasíme tím žízeň. Když ale místo toho sáhneme po jídle, naše tělo rychle žízeň vymění za hlad a to nám přidává další kila navíc.

Zdroj obrázku: Freepik

Jen pár minut cvičení ráno a kila budou ubývat

Trenéři tvrdí, že nic neovlivní den tak jako ranní rozcvička. Dokonce i ty jednodušší cviky pomáhají urychlit metabolismus a z dlouhodobého hlediska pomáhají při ztrátě přebytečných kil. Také je můžeme považovat za náhradu ranní kávy, protože nás nakopnou energií. Skvělou volbou je ranní tabata, což je trénink na hubnutí, který výrazně zvýší metabolismus a výkon.

Doporučený článek:  Pohyb a vyvážená strava udrží mozek v kondici

Pravidelné procházky rovnoměrným tempem nám také pomohou postarat se o štíhlou linii. Trenéři tvrdí, že nemusíme každý den intenzivně cvičit nebo běhat, abychom zvýšili metabolismus a ztratili kila navíc. Procházky dodávají energii, snižují stres a zlepšují náladu. Určitě byste měli omezit pokrmy z bílé mouky a s cukrem. A to nejen ráno, ale během celého dne. Tyto dvě složky výrazně přidávají na váze.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/weight-loss-morning-habits, https://www.webmd.com/obesity/features/top-10-habits-that-can-help-you-lose-weight, https://www.healthline.com/nutrition/drinking-water-in-the-morning, https://www.prevention.com/weight-loss/a20474562/best-weight-loss-exercises/, https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/weight-loss/expert-answers/walking/faq-20058345