Stravování, Zdraví

Královna mezi zeleninou. Blahodárné účinky červené řepy ocení žena každého věku

Červená řepa má mnoho cenných vlastností, například zlepšuje fungování oběhového systému. Vyplatí se ji mít na talíři co nejčastěji. Dopřát si ji můžete v různých formách. Strouhanou, vařenou, pečenou, smaženou, nakládanou – fantazii se opravdu meze nekladou.

Složení červené řepy

Tato zelenina je velmi populární a pěstuje se ve více zemích. V obchodech je proto k dispozici po celý rok a to nám umožní dopřát si ji v podstatě kdykoli. Obsahuje vitamíny C, B1, PP, makro a mikroelementy. Je obzvláště bohatá na vápník, hořčík, sodík a draslík. Je to pokladna antokyanů, které jsou známé svými protirakovinnými vlastnostmi. Spolu s mrkví je to zelenina, která se často doporučuje během léčby rakoviny.

Doporučený článek:  V posteli nikdy nejsme sami. Následky vypadají nenápadně, dokážou ale znepříjemnit život

V kombinaci s výše uvedenou mrkví také reguluje hormonální rovnováhu během menopauzy. Sama o sobě se dokonale postará o správný průběh menstruace. Červená řepa se klasifikuje jako přípravek na ochranu jater. To je také užitečné v boji proti zácpě. Posiluje srdce, zlepšuje cirkulaci, čistí krev. Pro ženy, které plánují těhotenství, nebo těhotné ženy je to přirozený zdroj kyseliny listové, která podporuje správný vývoj plodu.

Zdroj obrázku: Freepik

Červená řepa má odkyselující vlastnosti

Červená řepa se doporučuje i v případech anémie, snížené imunity, infekce, zvýšeného tlaku a onemocnění trávicího systému. Červená řepa je nejen zdravá, ale také sladká. Vysoký obsah sacharidů způsobuje rychlé a dlouhotrvající zvýšení hladiny cukru v krvi. Místo toho, abyste sáhli po něčem sladkém, je lepší si dát červenou řepu. Červená řepa nám přijde na pomoc i při uklidňování nervů. Je to způsobeno tryptofanem, který se nachází například i v čokoládě.

Doporučený článek:  Dobrého pomálu. Vitamín A se ve velkém množství mění v jed, poškodí nejen játra

Z červené řepy lze připravit spoustu zajímavých receptů. Můžete ji využít v polévkách, například ve známém boršči, v hlavních jídlech, ale dokonce i dezertech. Koláče připravené z červené řepy budou vláčné a v kombinaci s hořkou čokoládou budou potěšením pro každého mlsouna. Při koupi vybírejte vždy pevné a nepoškozené hlízy.

Zdroj: https://www.webmd.com/diet/health-benefits-beetroot