Životní styl

Když se hubnutí nedaří: na vině může být nemoc i zažité návyky

Držíte diety, ale stále nevidíte žádné výsledky? Jsou dvě vysvětlení. Možná trpíte nějakou nemocí, ale možná nejste připravená na žádnou změnu. Psychologové i odborníci na výživu se shodují v tom, že existuje několik důvodů, proč právě vám nejde zhubnout. Musíte mít své tělo ráda a také je potřeba se naučit důležitý princip – musíte mít výdej větší než příjem.

Možná najdete svůj problém v našem seznamu

Možná jste nemocná, a proto nemůžete zhubnout poslední kilogramy. Jestliže se zdravě stravujete, a přesto nehubnete, můžete zajít k lékaři, kteří určí, jak jste na tom zdravotně. I přes fyzickou aktivitu možná nebudete hubnout, ale naopak přiberete. Série testů může odhalit, jestli nemáte problémy s funkcí štítné žlázy nebo se u vás neobjevila cukrovka.

Doporučený článek:  Sebevědomí podle hvězd: Lvice se cítí jako královny, Panny jsou raději opatrné

Můžete také příliš jíst, a proto se vám nedaří zhubnout. Možná si myslíte, že nejíte moc, ale opak může být pravdou. Dávejte si pozor nejen na to, kolik toho sníte, ale také, kolikrát denně jíte. Je velmi důležité stravovat se zdravě. Jestli nevíte, kolik toho denně máte sníst, můžete si udělat jednoduché testy nebo navštívit odborníka, který vám s tím pomůže.

Zdroj obrázku: Freepik

Možná jíte nepravidelně nebo špatné potraviny

Možná jíte málo, nebo alespoň tolik, abyste zhubla, ale zároveň víte, že to není úplně optimální? Kalorický nedostatek znamená, že jíte hlavně v noci a nezdravé potraviny. Kvůli tomu se trávicí systém zpomalí a metabolismus nebude fungovat správně. Možná také jíte nepravidelně. Pravidelnost je při hubnutí velmi důležitá. Jedině tak si tělo navykne na pravidelný přísun potravin a nebude si žádné tuky ukládat na později.

Doporučený článek:  Odpolední kávička zažene únavu, tím však výhody končí. Negativa se projeví už za pár hodin

Při hubnutí bude působit také hygiena. Nezáleží pouze na tom, co jíte, ale také, na čem si jídlo dáváte. Nehygienický životní styl způsobí, že budete neustále přibírat. Proto hodně pijte, jezte zdravé potraviny a také větrejte svůj byt. Věnujte se činnostem, které vás baví, nepijte často alkohol a omezte kouření. Ve zdravém těle se budete dobře cítit a hubnutí půjde snadněji.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/20-reasons-you-are-not-losing-weight