Stravování, Zdraví

Fíky vnesou do kuchyně zcela nové chutě. Jejich pravé bohatství je však ukryto uvnitř

Fíky jsou pro většinu z nás stále ještě exotickým ovocem, které jsme dosud neochutnali. Přitom jsou cenným zdrojem vitaminů a dalších látek, které ocení především naše zdraví. Během svého zrání mění barvu a poznáte je podle výrazného aroma. Dříve se z fíků vyrábělo víno, dnes je to oblíbené ovoce, které byste měli zařadit do jídelníčku, pokud chcete vyzkoušet něco nového.

Fíky obsahují velké množství cukru

Fíky jsou bohužel kromě vitaminů bohaté také na cukry, které nejsou vhodné pro zuby. Zejména Portugalci dříve často bojovali se zubními kazy, protože fíkům nedokázali odolat. Čerstvé plody obsahují až 25 % glukózy a fruktózy. Kromě cukrů v nich ale najdete také vitaminy. Vitaminy C, B nebo karoten jsou jejich nezbytnou součástí, stejně jako vápník, hořčík nebo fosfor. Je v nich také kyselina jablečná nebo šťavelová.

Doporučený článek:  Pokud makrela dosud nebyla na vašem jídelníčku, měli byste to změnit

A proč je tak výhodné jíst fíky? Mají spoustu pozitivních účinků na naše tělo. Můžete s nimi vyléčit například vředy nebo skvrny na kůži. Bradavice po několika dnech budou minulostí, pokud je budete fíkem potírat. Také zabráníte překyselení organismu. Konzumací tohoto ovoce do svého těla dostanete také draslík, který je důležitý pro správnou funkci srdce.

Zdroj obrázku: Freepik

Zkuste si fíky zavařit nebo usušit

Navíc působí projímavě, pomůžou při zácpě a problémech se žaludkem nebo střevy. Bolesti břicha během menstruace se stanou minulostí, pokud dáte šanci právě fíkům. Zbavíte se také nachlazení. Fíky můžete jíst čerstvé nebo si je nasušit. Výborné jsou také zavařeniny nebo džemy.

Doporučený článek:  Obyčejnou klobásu jde připravit jako netradiční oběd i rychlou svačinu

Můžete si je dát jako svačinu, ale dejte pozor na množství kalorií, které do svého těla dostanete. V sušené formě mají mnohonásobně vyšší množství cukrů. Kombinovat je můžete například s mákem nebo pastinákem. Zkuste je také přidat do některých oblíbených dezertů a zjistíte, že získají novou chuť, které neodoláte.

Zdroj: https://www.webmd.com/diet/health-benefits-figs