Stravování, Zdraví

Angrešt je zázrak pro zdraví i hubnutí. Celý organismus udrží v dokonalé rovnováze

Angrešt je velmi zajímavé ovoce, kterému se někdy říká vinná réva severu. Plody mají vysokou nutriční hodnotu a úžasnou chuť. Pokud vám nevadí kyselejší chuť a máte na své zahradě trochu místa, měli byste toto ovoce jednoznačně pěstovat. Přinese vám mnoho pozitiv, a to nejen svou chutí. Přidat ho můžete do dezertů i k masu a dodá vám mnoho vitamínů a minerálů.

Síla vitamínů a minerálů v angreštu

Angrešt obsahuje velké množství vitamínu C, ale také řadu minerálů a antioxidantů, které jsou důležité pro imunitní systém i další funkce organismu. Obsahuje také vitamíny A a E a lutein, které chrání tělo před volnými radikály. Šťáva nebo zavařenina z angreštu se často doporučují při nachlazení a infekcích horních cest dýchacích.

Díky vysoké hladině vlákniny podporuje metabolismus a můžete díky němu zhubnout. Navíc působí močopudně, čímž chrání ledviny. Podpora metabolismu je důležitá nejen pro zdraví trávicího traktu, ale také pro hubnutí a prevenci zdravotních problémů. Pokud máte potíže se zácpou, rozhodně byste měli vyzkoušet angrešt jako další produkt, který nastartuje vaše trávení.

Zdroj obrázku: Freepik

Jak angrešt konzumovat?

Jestli vám vadí hodně kyselá chuť angreštu, můžete si ho vychutnat v dezertu nebo zavařeninách, kde je mnohem sladší než jako čerstvé ovoce. Pasterizace ani tepelná úprava nesníží podíl nutričních hodnot, takže získáte velmi zdravý prostředek s minimálním úsilím, protože pěstování angreštu je velmi snadné.

Angrešt pro zdraví celého těla včetně srdce

Dobrou zprávou pro všechny milovníky angreštu je, že ho mohou konzumovat i diabetici. Angrešt je nízkokalorický a má malé množství fruktózy. Glykemický index je také nízký a obsah vlákniny naopak vysoký. Angrešt chrání také srdce a oběhový systém, protože obsahuje blahodárný lutein a další antioxidanty. Konzumaci angreštu byste se rozhodně neměli vyhýbat. V létě si můžete dát čerstvé ovoce a na zimu si připravte zavařeninu nebo šťávu.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/gooseberries