Zdraví, Životní styl

Vsedě, vleže i při tréninku: správné držení těla je důležité v každé situaci

Správné držení těla je stejně důležité jako vyvážená strava, dostatečný spánek a pravidelné cvičení. Pomáhá k udržení dobré fyzické kondice a formuje optimální životní styl. Se správným držením těla se také snáze vyhnete vážným zdravotním komplikacím. Pokud jste tedy zvyklí sedět s překříženýma nohama, měli byste se to odnaučit, protože to vede k tvorbě křečových žil a bolestem zad a krku.

Při sezení se protahujte

Příliš dlouhé sezení v jedné poloze způsobuje namáhání hrudníku. Prováděním některých cviků svaly uvolníte. Postavte se zpříma, vzpažte ruce do vodorovné polohy a proveďte dvacet malých kroužků. Poté si chvíli odpočiňte a ještě jednou cvik opakujte. Budete se hned cítit lépe. Několikrát za den také stáhněte lopatky dozadu, chvíli držte a poté uvolněte.

Doporučený článek:  Sprchování může tělu ublížit. Roli hraje teplota vody i počet minut

Se správným držením těla vám může pomoci jóga nebo pilates. Zbavíte se tak problémů s páteří, jako je hrb nebo ochabnutí svalů. Zkoušejte polohu stromu, polohu psa hlavou dolů nebo klasické prkno, výsledky se brzy dostaví. Vyhněte se ohýbání a zvedání příliš těžkých předmětů, protože i přetěžováním bederního svalstva si můžete ublížit.

Zdroj obrázku: Freepik

Vždy si uvědomujte své tělo

Ať už stojíte, nebo sedíte, vždy byste si měli být plně vědomi držení svého těla. Pokud máte pocit, že se hrbíte, okamžitě se narovnejte a snažte se tak vydržet. Když s někým mluvíme, máme většinou tendenci se předklánět. Když si toto uvědomíte, bude snazší přestat tento zlozvyk praktikovat. Vede totiž k bolestem hlavy, ramen, čelistí a zad a může způsobit zažívací a srdeční potíže. Kromě toho takové naklánění vypadá neprofesionálně.

Doporučený článek:  Cukrovku může provázet řada komplikací, které běžné onemocnění přemění v smrtelnou chorobu

Když s někým telefonujete, nenaklánějte hlavu, abyste mobil drželi mezi ramenem a uchem. To může poškodit lopatky a celkové držení těla. Snažte se vyhýbat nadměrnému stresu, jelikož kortizol oslabuje kosti a přepracovanou svalovou tkáň. V neposlední řadě, pokud je to ve vašich možnostech, si zajděte jednou nebo dvakrát týdně zaplavat. Plavání je skvělý způsob, jak posílit svaly, zlepšit držení těla a udržovat se v kondici.

Zdroj: https://medlineplus.gov/guidetogoodposture.html