Aktuality, Stravování

Tradiční sváteční ingredience můžeme nahradit zdravějšími alternativami

Sváteční sezóna často znamená nadbytek jídla a množství kalorií, ale můžete stále užívat chutné sváteční pokrmy bez toho, abyste se cítili přejedeni nebo náhle nabrali na váze. Jedním z klíčových prvků je nahradit některé tradiční sváteční ingredience zdravějšími alternativami. Zde je několik tipů, jak to udělat:

1. Celozrnné těstoviny místo bílých:

Pokud máte rádi těstoviny jako součást svých svátečních pokrmů, zkuste zvolit celozrnné těstoviny namísto bílých. Celozrnné těstoviny obsahují více vlákniny, vitamínů a minerálů, což je zdravější volba.

2. Křupavá zelenina namísto smažených chipsů:

Místo smažených brambůrek nebo chipsů můžete nabídnout křupavou zeleninu. Nakrájejte mrkev, ředkvičky, papriky a okurky na tenké plátky a podávejte je s hummusem nebo jogurtovým dipem. Je to lehká a zdravá alternativa k tradičním chipsům.

Doporučený článek:  Domácí jeřabinová tinktura zklidní trávení a uleví při zánětu. Organismus dokonale pročistí

3. Krůtí nebo kuřecí maso místo vepřového:

Kuřecí nebo krůtí maso jsou obecně chudší na tuk než vepřové maso. Pokud máte tradiční pokrmy, které obvykle obsahují vepřové maso, zkuste nahradit tuto složku lehčí alternativou.

4. Sladidla na bázi rostlin místo bílého cukru:

Při pečení a vaření můžete používat sladidla na bázi rostlin, jako je med, javorový sirup nebo kokosový cukr, namísto bílého cukru. Tyto sladidla jsou méně zpracovaná a mají nižší glykemický index.

5. Olivový olej místo másla:

Olivový olej je zdravější volbou než máslo, protože obsahuje zdravé tuky a je bohatý na antioxidanty. Použijte olivový olej při přípravě pokrmů, které obvykle vyžadují máslo.

Doporučený článek:  Cennější než med: včelí pyl zažene každé nachlazení, výjimečně působí i při anémii
Zdroj obrázku: Freepik

6. Mléčné alternativy:

Pro ty, kteří preferují bezmléčné alternativy, můžete použít rostlinné mléko, jako je mandlové, ořechové nebo sójové mléko, místo kravského mléka při přípravě nápojů a dezertů.

7. Rýže z kvinoi nebo květáku:

Namísto bílé rýže můžete použít kvinou nebo květákový rýži. Oba jsou nižší na kalorie a obsahují více vlákniny a živin.

8. Čerstvé bylinky místo soli:

Použití čerstvých bylinek, jako je tymián, rozmarýn, bazalka a petrželka, může nahradit sůl ve vašich receptech a dodat jim skvělou chuť bez přídavku soli.

Doporučený článek:  Nepříjemná zácpa má jednoduché řešení. Stačí zařadit do jídelníčku určité potraviny

9. Jogurt místo smetany nebo majonézy:

Pro přípravu omáček a dipů můžete použít bílý jogurt nebo řecký jogurt místo smetany nebo majonézy. Toto sníží obsah tuku a zvýší obsah bílkovin.

10. Vlákninové bohaté dezerty:

Pokud rádi pečete, zkuste nahradit bílou mouku celozrnnou moukou nebo ovesnými vločkami, které jsou bohaté na vlákninu. Tím zvýšíte nutriční hodnotu dezertů.

Zdravé alternativy tradičních svátečních ingrediencí vám umožní stále si užívat výborné jídlo a přitom se vyvarovat nadměrnému příjmu kalorií a nezdravých složek. S trochou kreativity můžete připravit své oblíbené sváteční pokrmy tak, aby byly chutné i zdravé.

Zdroj: https://www.healthshots.com/healthy-eating/recipes/4-5-ingredient-christmas-recipes/