Stravování

Thajská kuchyně okouzlí každého bohatstvím chutí a vůní. Její rozmanitost je klíčem ke krásné postavě

Thajská kuchyně se v posledních letech těší velké oblibě. Jsou ale pokrmy podávané evropskými restauracemi nebo jídla, která si sami uvaříme podle kuchařek, skutečným odrazem toho, co se v Thajsku jí? A co je pravdy na tom, že thajské pochoutky můžete jíst podle libosti, aniž byste přibírali?

Jídlo jako hlavní téma

Thajci s úsměvem přiznávají, že středobodem jejich života je jídlo. Většina jejich hovorů se točí kolem jídla a platí, že dobře najíst se můžete nejen ve vyhlášené restauraci, ale také v jakémkoliv malém stánku na ulici. Thajské pouliční jídlo je považováno za nejlepší na světě.

Jak jíst a nepřibrat?

I když je jídlo středobodem jejich života, jen málokterý Thajec má nadváhu. Většina spíš vypadá, jako by se v jídle držela hodně zkrátka. Přestože je spousta jídel smažených, lidé jsou zde většinou hubení, vypadají mladě a jejich pokožka je hydratovaná a bez vrásek. Je to proto, že thajská kuchyně přispívá k udržení hmotnosti a správné hladiny cholesterolu.

Zdroj obrázku: Freepik

Klíčová je rozmanitost

V průběhu roku má Thajsko širokou škálu ovoce, zeleniny a dalších čerstvých produktů. Díky tomu mají Thajci vždy dostatek vitamínů a klíčových živin. Zelenina je běžnou součástí většiny pokrmů a tvoří velké procento objemu jídla, které Thajci běžně konzumují. Proto jsou thajská jídla sice velká, ale kaloricky ne tak náročná. Aby vše dobře chutnalo, je samozřejmě potřeba vše řádně dochutit. K tomu slouží různé koření a omáčky, bez kterých si thajskou kuchyni ani neumíme představit. Právě bohatost koření a chutí způsobuje, že není třeba do jídla přidávat tolik soli, která by pokrmům dodala chuť. Pokrmy jsou tedy lehké, zdravé a nevedou k přibírání na váze.

Pozor na náhražky

V našem evropském prostředí je ale thajské jídlo často jen jakousi náhražkou toho, co by běžný thajský občan jedl. Zůstává často zachováno jen koření, ale chybí rozmanitost surovin a někdy se chuť kompenzuje právě tukem nebo různými náhražkami.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/is-thai-food-healthy