Zdraví

Správný jídelníček uleví při zácpě a zklidní trávení

Není nic horšího než mít problémy se zácpou. Bohužel v dnešní době se jedná o velmi častý problém, se kterým se potýká obrovské množství lidí. Hlavní příčinou je obvykle nedostatek vlákniny ve stravě a nedostatek tekutin. Každý lékař vám proto doporučí, abyste začali jíst potraviny bohaté na vlákninu a dodržovali pitný režim. Podívejme se, které potraviny pro vás budou nejlepší.

Začněte jednoduše s čistou vodou

Dehydratace je nejviditelnější příčinou zácpy, kterou můžete rychle a snadno odstranit. Noste s sebou všude lahev s čistou vodou a pijte ji průběžně během celého dne. Uvidíte, že se budete obecně cítit mnohem lépe. Dalším tipem jsou fermentované mléčné výrobky, které obsahují probiotika a prospěšné bakterie, které pomáhají rozkládat jídlo, které jíte. Chia semínka jsou slavnou superpotravinou, která obsahuje velké množství vlákniny.

Doporučený článek:  Ženy je milují, odborníci ale bijí na poplach. Ne vždy jsou tanga dobrou volbou

To je také jedním z důvodů, proč se jejich konzumace doporučuje. Navíc obsahují také omega-3 mastné kyseliny, vápník, hořčík, fosfor a draslík. Luštěniny jakéhokoli typu jsou skvělou možností, jak léčit zácpu a dodat tělu potřebné vitamíny a minerály. Stejně jako chia semínka obsahují velké množství vlákniny, takže pomohou střevům pracovat. Konzumujte také vývar, který je velmi výživný a střeva ho dokážou velmi snadno vstřebávat.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Ovoce a zelenina nesmí v jídelníčku chybět

Švestky a švestková šťáva nikoho nepřekvapí, protože jde o známý způsob, jak se zbavit nepříjemné zácpy. Toto ovoce je nabité vlákninou, která udržuje střeva v pohybu. Otruby jsou stejně známé a fungují velmi rychle a efektivně. Navíc jde o první věc, na kterou si vzpomenete, jakmile máte zácpu, protože i otruby obsahují velké množství nerozpustné vlákniny, která usnadňuje proces trávení.

Doporučený článek:  Zdravá a vyvážená strava je základním předpokladem pro dlouhý život

Konzumovat se doporučuje také brokolici, kiwi a hrušky. Brokolice je rovněž dobrým zdrojem vlákniny a obsahuje cenné živiny, které podporují pohyb střev. Kiwi je užitečným lékem na pomalá střeva díky vláknině a řadě živin. A nakonec hrušky obsahují spoustu vlákniny (pektin), která se nachází hlavně ve slupce tohoto šťavnatého ovoce.

Zdroj: https://www.niddk.nih.gov/health-information/digestive-diseases/constipation/eating-diet-nutrition, https://www.healthline.com/health/digestive-health/prune-juice-for-constipation, https://www.verywellhealth.com/foods-to-ease-constipation-4143121, https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2213453023000769, https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/constipation/symptoms-causes/syc-20354253