Zdraví, Životní styl

Rozhýbejte líný metabolismus přirozeně. Stačí několik změn a kila půjdou sama dolů

Rychlý metabolismus je snem mnoha lidí, zejména těch, kteří drží dietu. Jak ukazují výzkumy, strava a zdravý životní styl jsou rozhodující. V dnešním článku vám poradíme, kde byste měli začít, pokud chcete zrychlit svůj metabolismus. Níže uvádíme několik návyků, které pomohou zrychlit metabolismus a zaručí štíhlou postavu.

Pijte hodně vody

V první řadě je třeba pamatovat na správnou hydrataci. Každý den se doporučuje vypít nejméně 2 litry vody. Jak ukazuje výzkum, toto množství vám umožní zvýšit výdaje na energii až o 100 kcal. Další údaje naznačují, že lidé, kteří konzumují více vody, rychleji hubnou a mají nižší BMI. Ne každý ví, že nemusíte pít pouze čistou vodu, ale že s přidáním některých látek dokážete zvýšit hodnotu vody. Voda s citronem je vynikající volbou pro všechny lidi na dietě. Nápoj urychluje metabolické procesy a díky pektinům obsaženým v citrónech dodává dlouhotrvající pocit sytosti. Pro zvýšení účinku pektinů by se do vody měla přidat i trocha strouhané citrónové kůry, protože právě tam najdeme nejvíc těchto cenných látek. Voda s citrónem zpomaluje vstřebávání cukrů a snižuje glykemický index.

Doporučený článek:  Účinky černého bezu jsou známy již od starověku. Prospěje ve formě sirupu i oblíbeného džemu
Zdroj obrázku: Freepik

Buďte aktivní a hodně choďte

Fyzická aktivita je jedním z těch faktorů, které nejúčinněji zrychlují metabolismus. Světová zdravotnická organizace doporučuje týdně provést alespoň 150–300 minut fyzické aktivity střední intenzity. Typ sportu není tak důležitý, stojí za to jej přizpůsobit svým schopnostem. U lidí, kteří právě začínají se sportem, bude skvěle fungovat plavání nebo obyčejná chůze. Pro zdraví a lepší metabolismus se doporučuje nejméně 8 000 kroků denně. Vedle vyvážené a zdravé stravy a dostatku fyzické aktivity je snadné zapomenout na dostatek spánku. Není však pochyb o tom, že spánek je rozhodující pro správné fungování našeho těla včetně metabolismu. Nedostatek spánku je spojen s vyšším BMI a zvýšeným příjmem potravy, zejména s vysoce zpracovaným rychlým občerstvením. Na druhé straně lidé, kteří spí, mají rychlejší klidový metabolismus.

Zdroj: https://www.byrdie.com/how-to-speed-up-metabolism