Stravování

Pro každý typ pokrmu existuje ideální druh těstovin

Těstoviny jsou základem mnoha pokrmů. Příprava této přílohy je velmi snadná a rychlá, nejen proto jsou těstoviny oblíbené po celém světě. Rozmanité tvary této potraviny dávají možnost kuchaři u plotny pořádně se rozšoupnout a vymýšlet tisíce nových receptů. Je ovšem tvar těstovin důležitý pro konečnou chuť jídla?

Druhy těstovin

Ukazuje se, že výběr druhu a tvaru těstovin ovlivňuje chuť konečného jídla. Italové jsou schopni vyjmenovat pro své tradiční těstoviny několik desítek druhů. Od klasických špaget, tagiatelle, fusilli, penne, conchiglioni, pappardelle, lasagne až po dětmi oblíbené makarony či těstoviny ve tvaru zvířátek.

Doporučený článek:  Sicilská zelenina vytvoří zajímavou kombinaci chutí

Jaké těstoviny vybrat k určitým pokrmům?

Do polévek a lehkých omáček se doporučují těstoviny krátké a tenké. Jako to známe z našeho tradičního vývaru. Na rozdíl od krémovějších omáček s malým množstvím přísad, jako jsou smetanové sýrové omáčky. Tato jídla se doporučují podávat s delšími a plochými těstovinami, jako jsou tagiatelle. Těstoviny typu špaget a penne se báječně hodí k těžším hutnějším omáčkám. Mezi takové patří například omáčka bolognese. Těstoviny ve tvaru mašliček a mušliček můžete použít do salátů.

Zdroj obrázku: Freepik

Výzkum italských vědců

Dle výzkumu vědců z Itálie je zřejmé, že klasická rajčatová omáčka nejlépe chutná se špagetami. S žádnými jinými těstovinami nemá konečné jídlo tak dobrý smyslový vjem. Ze studie publikované v časopise Frontiers in Nutrition vyplývá, že lidé, kteří si na těstovinách rádi pochutnávají, mají vyšší hodnoty kyseliny listové, železa, hořčíku a vlákniny v těle.

Doporučený článek:  Fíky vnesou do kuchyně zcela nové chutě. Jejich pravé bohatství je však ukryto uvnitř

Jsou těstoviny vhodné pro redukci váhy?

Studie, která se zaměřila na konzumaci těstovin u žen, prokázala, že u respondentek došlo ke snížení obvodu pasu i celkové tělesné hmotnosti. Obecně lze říct, že 100 g vařených těstovin obsahuje necelých 600 kJ a z toho přibližně 30 g sacharidů.

Zdroj: https://www.thepioneerwoman.com/food-cooking/meals-menus/g32051199/pasta-shapes-guide/