Stravování, Zdraví

Nejzdravější snídaně je připravená během chvíle. Nebojte se experimentovat s chutí, prospěje vždy

Ovesná kaše je univerzální jídlo a můžete ji kombinovat s mnoha výrobky. Chutná skvěle v kombinaci s ovocem, sušeným ovocem nebo i ve slané verzi. Kromě toho má mnoho zdravotních vlastností a obsahuje cenné složky. Navíc je toto jídlo za chvíli hotové a postup je jednoduchý.

Vlastnosti kaše

Kaši lze připravovat z mléka nebo vody. Oves, který je jeho hlavní složkou, je bohatým zdrojem bílkovin. Primárně vykonává stavební a regenerační funkci svalové tkáně. Spalování bílkovin je zodpovědné za generování určitého množství energie. Kromě toho proteiny přispívají k posílení imunitního systému a podílejí se na tvorbě a transportu protilátek, hormonů a enzymů.

Doporučený článek:  Pravidelné pití kávy ochrání játra před fibrózou i rakovinou. Má to ale důležitou podmínku

Dále jsou ovesné vločky zdrojem nenasycených mastných kyselin, hlavně olejové a linolové. Pomáhají snižovat koncentraci špatného cholesterolu v krvi a podporují správné fungování srdce. V tomto bodě stojí za zmínku také antioxidanty, které jsou součástí ovsa. Kontrolují hladinu cukru v krvi, a proto se ovesné vločky doporučují ve stravě diabetiků. Kromě toho antioxidanty rozšíří krevní cévy, což zlepšuje práci kardiovaskulárního systému a minimalizuje riziko aterosklerózy.

Zdroj obrázku: Freepik

S čím kaši jíst

Kaše může být připravena na milion způsobů. Chutná skvěle s ovocem, jakož i se zeleninou. Někteří do ní přidávají mléko, zatímco jiní ji raději jedí s přírodním jogurtem. Dokonalé spojení je kaše se sušeným ovocem a medem. Stojí za to také vyzkoušet jídlo ve slané verzi se smaženým vajíčkem a pažitkou. Toto jídlo můžete jíst k snídani, obědu i večeři.

Doporučený článek:  Je arašídové máslo opravdu tak zdravé, jak se tvrdí?

Tradiční verze kaše se podává s přídavkem mléka nebo vody. Můžete si také vybrat přírodní jogurt nebo rostlinné mléko. Tyto výrobky dodávají jídlu jemnou chuť a jsou velmi zdravé, neboť obsahují bílkoviny a vápník. Proteiny jsou součástí centrálního nervového systému a hlavním stavebním kamenem svalů, vlasů a nehtů. Vápník je na druhé straně stavebním materiálem zubů a kostí a také se podílí na procesu srážení krve.

Zdroj: https://www.bbcgoodfood.com/howto/guide/porridge-healthy