Životní styl

Namísto zdravého hubnutí tělo ničíme. Mýty okolo diet tělu jenom uškodí

Shodit přebytečná kila si přeje skutečně hodně lidí. Často to vyplývá ze zdravotních potřeb, ale stejně tak si na hubnutí řada lidí vzpomene před létem, kdy se začnou sundávat tlusté svetry, které leccos zakryjí. Chceme zhubnout efektivně a rychle, proto hledáme osvědčené metody, ale ve skutečnosti se častěji ztratíme v mnoha různých mýtech, které o hubnutí stále panují.

Správná dieta nezahrnuje snídani

O tom, že základem hubnoucích diet je dosažení kalorického deficitu se toho napsalo již dost. Je tedy samozřejmé, že pokud chceme hubnout, bude potřeba snížit příjem a navýšit výdej. Nicméně vynechání snídaně není nejlepší strategie. Spíše hrozí opak. Pokud si ráno nedopřejeme snídani, může se náš metabolismus začít zpomalovat a hubnutí bude o to náročnější.

Zákaz jíst po 18. hodině

Večeře je nejvíce démonizované jídlo. Ve skutečnosti ale vůbec nezáleží na tom, kdy si ji dopřejeme. Především by večeře neměla být příliš kaloricky náročná, ani těžká na trávení, ale zda si ji dáte v 18, nebo 20 hodin, je docela jedno.

Zdroj obrázku: Freepik

Žádný tuk

Pokud chcete hubnout, neznamená to automaticky vyřadit ze stravy všechny tuky. Naopak platí, že zdravé tuky jsou ve stravě zcela nezbytnou součástí pro zdraví.

Hubnout je možné z libovolné části těla

Každé tělo je jiné. U jednoho člověka se tuková tkáň ukládá v oblasti kyčlí, u jiného se může hromadit v oblasti hýždí, stehen nebo břicha. Je však mylné se domnívat, že celý proces hubnutí může směřovat jen do vybrané části těla.

Nevolnost je při dietě normální

Podráždění, pokles energie, zhoršení nálady a schopnosti soustředit se se zpočátku dají považovat za normální reakci těla, zvláště pokud přes noc zavedeme radikální změny ve stravovacích návycích a zahájíme intenzivní trénink. Tento stav však není radno podceňovat, pokud trvá déle. Stejně tak vypadávání vlasů není normální vedlejší účinek hubnutí. Spíše to může poukazovat na závažné nedostatky ve výživě, proto je nutné upravit stravovací návyky a postupovat pod dohledem odborníka.

Zdroj: https://www.bhf.org.uk/informationsupport/support/healthy-living/healthy-eating/dieting-myths