Stravování

Moderní diety tělu vůbec neprospějí. Pro zdraví je mnohem lepší inspirovat se u našich předků

Říká se, že pokud bude vaše strava stejná jako ta našich předků, můžete se dožít až 120 let. A jak vypadala? Jednoznačně byla nízkokalorická, protože neměli tolik příležitostí a čas na jídlo. Bohužel v dnešní době máme takové možnosti a množství jídla, že můžeme jíst neustále. A to je jistě nešvar dnešní doby, protože jíme, i když nemáme hlad. Dá se mluvit spíše o závislosti než potřebě utišit hlad.

Byly provedeny studie

Studie provedené profesorem Longem zkoumaly obyvatele a jejich návyky v Kalábrii, Okinawě a Loma Lindě. Zkoumala se strava a dlouhověkost. Bylo odhaleno, že lidé do 65 let by měli jíst velké množství zeleniny a ryb. Maso by měli úplně vynechat. Lidé, kteří jedli větší množství masa, měli v těle více živočišných bílkovin a také trpěli závažnějším onemocněním. Je tedy lepší si dopřát několikrát do týdne rybu, ale ne tuňáka, protože jeho maso obsahuje velké množství rtuti. Po 65. roce života už ale tělo vyžaduje větší příjem bílkovin ve stravě. Takže vejce, mléko, kozí a ovčí sýry budou ideální. Stejně tak jedli i naši předkové. Ovšem v našich končinách to byla kořenová zelenina, vejce, brambory, obilovina a mnoho zeleniny a ovoce. Žádné uzeniny a polotovary.

Doporučený článek:  Domácí pesto z medvědího česneku je vynikajícím doplňkem k těstovinám i masu
Zdroj obrázku: Pixabay

Půst je také důležitý

I dříve lidé dodržovali půsty, a to mnohem více než v nynější době. Takové půsty by měly být zařazeny jednou za šest měsíců. Pro dlouhý život se doporučuje lidem s vyšší váhou, aby si půst dopřáli častěji. Jakmile jejich tělo bude zdravé, měli by ho praktikovat jako ostatní – jednou za půl roku. V praxi je to takto. První den přijmete až 1100 kalorií, zbývající čtyři dny je to pouze 800 kalorií. Dopřejte si tuky ve formě olivového oleje, ořechů a celých zrn. Mimo olivového oleje je i řepkový nerafinovaný dokonalým zdrojem omega-3 kyselin. Také se doporučuje lněný olej, ale jedině ten, který je lisovaný za studena.

Doporučený článek:  Tipy na sváteční snídaně a brunch, které ocení rodina i hosté

Co naše babičky a prababičky jedly nejčastěji?

Byla to převážně krupice, kořenová zelenina, mléko, brambory, cibule. Po takových potravinách bychom měli i my sáhnout pravidelně. Jsou pro naše tělo přirozené. Dále také nakládané okurky, kysané zelí, tvaroh. Čeho se vzdát? Jednoznačně bonbónů, ovocných džusů, uzenin a podobných polotovarů, to rozhodně naši předkové nejedli. A co dále praktikovali naši předkové, aby se dožili vysokého věku? Nelenili a měli vysokou fyzickou aktivitu.  

Zdroj: https://blogs.scientificamerican.com/guest-blog/human-ancestors-were-nearly-all-vegetarians/