Stravování, Zdraví

Cibule patří mezi nejzdravější druhy zeleniny

Cibule patří mezi oblíbenou zeleninu, která obsahuje spoustu vitaminů a minerálů. Patří do skoro každého jídla. Je to tradiční lék na nachlazení a díky svým vlastnostem se hodí nejen na tuto nemoc, ale také při dalších zdravotních problémech. Sirup z cibule pomůže proti mnoha neduhům. Cibulové obklady jsou velmi oblíbené i dnes, i když si už můžeme vybrat léky v lékárně.

Proč cibule tak intenzivně voní?

Během krájení cibule většinou dochází k tomu, že pláčeme. Jak je to možné? Obsahuje totiž charakteristickou vůni. Díky ní se v našem těle rozvine příjemné teplo, které pronikne do plic a také podpoří hojení. Jestliže ležíte v posteli a potřebujete se vypotit, cibule bude skvělým prostředkem. Obsahuje síru, která je stavebním kamenem osteoartikulárního systému. Kloubní chrupavka tak bude vyživená.

Doporučený článek:  Maso některých druhů ryb obsahuje větší množství látek nevhodných pro lidské zdraví
Zdroj obrázku: Freepik

Cibule může pomoci například se zhoršeným stavem pokožky, vlasů nebo nehtů. Cibule ale působí na celé tělo. Dokáže totiž zvýšit životní energii. Působí příznivě také na oběhový systém člověka, snižuje hladinu cholesterolu a má další vlastnosti, kterými příznivě ovlivňuje nejen tělo. Ani střevní paraziti nebudou mít proti ní šanci.

Cibuli byste neměli vynechávat

Pokud do svého jídelníčku zařadíte cibuli, můžete si být jistí, že se ve vašem těle nebudou množit viry ani kvasinky. Nejoblíbenějšími druhy cibule jsou žlutá a červená. Ta se od žluté výrazně liší. Je sladší a obsahuje více jednoduchých cukrů. Během krájení červené cibule navíc nebudete vůbec plakat. Červená cibulka se častěji karamelizuje. Má jemnější chuť, která se hodí do salátů.

Doporučený článek:  Tropické noci zatěžují tělo a brání kvalitnímu spánku

Cibule má spoustu léčivých vlastností, které oceníte. I během tepelného zpracování se nemusíte bát, že by ztratila vitaminy nebo další látky, které jsou pro naše tělo prospěšné. Cibule je víceméně sladká zelenina. Je navíc nízkokalorická. Obsahuje také draslík, vápník, železo nebo sodík.

Zdroj: https://www.verywellhealth.com/will-an-onion-in-the-room-stop-a-cold-or-the-flu-770452, https://www.webmd.com/diet/foods-high-in-sulfur, https://www.healthline.com/nutrition/onion-benefits, https://www.medicalnewstoday.com/articles/276714