Stravování

Brambory lze v jídelníčku nahradit jinými přílohami

Jestli si myslíte, že bez brambor nemůžete vůbec být, zkuste je postupně nahradit jinými potravinami, které jsou zdravější a našemu tělu mnohem prospěšnější. Zkusit můžete komplexní sacharidy, které se nacházejí v zrnech krupice. Obsahují spoustu živin a také vitaminy B nebo železo. Krupice je doporučována hlavně lidem, který mají problém s anémií nebo se léčí s depresemi.

Vyzkoušejte různé druhy krup, pomohou vašemu trávení a zlepšíte si zdraví

Jako prevenci rakoviny můžete začít konzumovat špaldové kroupy. Stačí si je dopřát 2–3× týdně. Lepek, který tato krupice obsahuje, totiž tělo může snadno zpracovat a strávit, mohou ji jíst také děti a lidé ve věku nad 50 let. Díky tomuto produktu si posílíte imunitu. Jestli chcete své tělo odkyselit, použít můžete obyčejnou pohanku.

Doporučený článek:  Cibule patří mezi nejzdravější druhy zeleniny

Ta má alkalizační účinky, které jsou velmi zdravé pro lidské tělo. Pohanka snižuje tlak, protože obsahuje kyselinu listovou, hořčík, draslík a fosfor. Jestli chcete posílit srdce, zařaďte do jídelníčku kukuřičnou krupici, která je bohatá na vitamin E. Je vhodná také pro lidi, kteří mají vysoký cholesterol.

Zdroj obrázku: Freepik

Pro alergiky je vhodná například quinoa

Jestli neznáte quinou, musíte ji rozhodně vyzkoušet. Působí protizánětlivě a bojuje proti plísním. Je bohatá na antioxidanty, které zabraňují stárnutí. Kromě toho ale můžete brambory nahradit také zeleninou nebo sladkými bramborami.

Doporučený článek:  "Nemučím se v posilovně a přesto dobře vypadám." Běžný pohyb a dobře nastavené menu zatočí s tuky

Sladké brambory neboli batáty jsou velmi oblíbenou alternativou k obyčejným bramborám. Můžete si je připravit stejným způsobem. Vhodný je také celer, ze kterého si snadno uděláte hranolky. Stejně tak můžete použít také kedlubnu. Z květáku nebo brokolice si zase snadno připravíte pyré, které je vhodné ke všem druhům masa. Zkrátka tyto zeleninové varianty jsou vhodné pro všechny, kteří se snaží zhubnout pár kilogramů a naučit se zdravě jíst.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/semolina, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5646698/, https://www.medicalnewstoday.com/articles/325042, https://www.netmeds.com/health-library/post/corn-maize-cholam-health-benefits-nutrition-uses-for-skin-and-hair-recipes-side-effects, https://www.webmd.com/diet/health-benefits-quinoa, https://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/what-should-you-eat/vegetables-and-fruits/