Rady a tipy, Životní styl

Díky správné rutině se budete probouzet i bez budíku a svěží

Věděli jste, že až 85 procent populace používá budík, aby ráno vstali z postele? Pro většinu z nás rána začínají hlasitým zvukem, který obvykle vychází z telefonu. Je však možné se i v moderní době probudit přirozeně v hodinu, kterou si naplánujeme.

První budík

Historici udávají, že první budík byl pravděpodobně vytvořen Platónem již v roce 400 před naším letopočtem. Šlo o jakési vodní hodiny, které byly vybaveny píšťalkou. Takže budík není žádným moderním vynálezem. Ovšem právě v dnešní době si vstávání bez hodin s akustickou signalizací nedokážeme představit. Ale nebylo by lepší se probudit s prvními paprsky slunce, které dopadají do ložnice?

Doporučený článek:  Tradiční vývar ozvláštní paprika, rajče nebo mléko

Existují způsoby, jak si takový sen můžete splnit. Pokud plánujete odstranit budík ze svého života, nezbytným krokem bude vytvoření rutiny. Plánování rutiny vycvičí mozek, aby se v určitých časech přirozeně probudil. Časový rámec je něco, co přijde přirozeně, když zjistíte, v jakých časech dne se cítíte soustředěnější a kdy se cítíte více unavení.

Zdroj obrázku: Freepik

Hygiena spánku a přirozené světlo

Dalším způsobem, jak si usnadnit probouzení bez budíku, bude zavedení přirozeného světla do ložnice. Když půjdete spát, nechte roztažené záclony nebo žaluzie. To povede k tomu, že ráno bude ve vaší ložnici mnohem více přirozeného světla a vaše tělo se začne pomalu probouzet. Vystavení přirozenému světlu inhibuje produkci melatoninu, spánkového hormonu, což nám usnadní probuzení.

Doporučený článek:  Léčivé a zkrášlující účinky kurkumy jsou využívány už od starověku. Poznejte její sílu i vy

Vědci doporučují, abyste hodinu a půl před spaním odložili zařízení, která produkují modré světlo. Používání notebooků a mobilních telefonů i několik hodin před spaním může snížit hladinu melatoninu až o 50 procent. Jde o hormon, který dává signál našemu tělu, že je čas zpomalit. Před spaním se také vyplatí uklidnit se a snížit stres, který se nahromadil během dne.

Zdroj: https://www.sleepadvisor.org/how-to-wake-up-without-an-alarm/