Stravování, Zdraví

Ve střevech je uloženo zdraví celého těla. Některé návyky jim dávají pořádně zabrat

Dobrý stav střevní mikroflóry je půl zdraví. Ve střevech se totiž nacházejí obranné síly našeho těla. Správná funkce střev ovlivňuje výkonnost imunitního systému lidského organismu a také celkovou kvalitu našeho života. Jaké návyky střevům škodí a co máme dělat jinak, abychom byli zdravější?

Nedostatek vlákniny v potravě

Pokud se řadíte do skupiny lidí, kteří jedí potraviny s nízkým obsahem vlákniny, můžete se dostat do zdravotních potíží. Chronický stav způsobený nedostatkem vlákniny má za následek narušení střevního mikrosvěta a následně také snížení imunity. Vláknina, která je obsažena hlavně v zelenině a ovoci, napomáhá zrychlení střevní peristaltiky a přispívá ke správnému fungování střev.

Příliš mnoho cukru ve stravě

Další závažnou chybou, která vede k narušení střev, je velké množství cukrů ve stravě. Ať už je cukr zamaskovaný v jakékoli podobě, je živnou půdou pro patogeny ve střevech. Bakterie ve střevech se kvůli cukru rychleji množí a zabíjí zdravou přirozenou střevní flóru. Cukrem si můžeme přivodit záněty ve střevech, ulcerózní kolitidu, a dokonce i Crohnovu chorobu. Nejvíce nebezpečný je pro lidský organismus glukózo-fruktózový sirup. Pozor bychom si ale měli dávat také na „zdravé“ cukry, jako jsou cukry třtinové, hnědé či med.

Zdroj obrázku: Freepik

Masné výrobky

Masité potraviny zůstávají ve střevech déle, a tím také přispívají k vyššímu riziku zánětů střev. Nejnebezpečnější jsou tučná jídla z červeného masa, která mají lidská střeva velký problém zpracovat. K masitým jídlům se doporučuje jíst velké množství zeleniny a také je zapíjet dostatečným množstvím vody.

Cigarety a alkohol

Nikotin jako drogu vědci zkoumají již dlouho. A jejich závěry jsou jasné! Nikotin ničí tělo a narušuje většinu životně důležitých procesů. Alkohol přispívá k cirhóze jater, degraduje mozkové buňky a výrazně zvyšuje riziko rakoviny, nejen jícnu, žaludku, jater a slinivky břišní, ale také například rakoviny tlustého střeva.

Zdroj: https://www.medicalnewstoday.com/articles/326596