Životní styl

Mnohé ženy přestanou kouřit a ztloustnou. Důvod je ale úplně jiný, než si myslí

Cigarety jsou velká neřest, zvyk a ničitelky zdraví. Mnoho těžkých kuřáků již dokázalo přestat s kouřením, ale vyžádalo si to velmi silnou vůli a také váhu. Mnoho lidí chuť na cigaretu zajídá a potom se diví, že přiberou klidně i patnáct kilo. Co dělat, abyste nepřibrali na váze?

Kouření

Přestaňte kouřit, hned jak to půjde. Jistě všichni víme, že pokud člověk kouří několik let, není to nic jednoduchého. Dosáhnout tohoto cíle je velmi složité. Jenže berte vážně v potaz to, že cigarety patří ke škodlivým stimulantům a ničí naše zdraví. Netrpí jen plíce, ale i každý orgán v těle. Dokonce i zuby a celá ústní dutina. Také naše pokožka nevypadá hezky, stárne rychleji, je suchá a velmi unavená.

Doporučený článek:  Úprava jídelníčku a pravidelný pohyb dodají v zimě energii a zlepší náladu

Učiňte první krok

Nejprve změňte přístup k cigaretám. Pokud si říkáte, že to stejně nevydržíte, ani nepřestávejte, nemá to smysl. Musíte být odhodlaní a rozhodnutí. Děláte to jen pro sebe a své zdraví. Je třeba pochopit zvyky a návyky. Je také důležité, abyste byli v klidné situaci a měli u sebe někoho, kdo vás v těchto chvílích podpoří a bude podporovat. Rozhodně byste se na pár měsíců měli vyhýbat lidem, kteří kouří, jinak kouřit nikdy nepřestanete.

Zdroj obrázku: Pixabay

Přibírání na váze

Mnoho lidí vám řekne, že když přestali kouřit, přibrali na váze. Ono to není tak úplně pravda. Přibrali jen z toho důvodu, že chybějící cigarety zaháněli potravinami. A většinou těmi nezdravými, které uspokojí chuťové buňky. Pokud přestanete kouřit a nechcete přibrat, musíte tomuto pokušení odolat. Váš metabolismus se totiž zpomalí, proto si během odvykání dopřejte lehkou, ale vydatnou stravu. Po pár týdnech se vám opět vrátí normální chuť a čich bude mnohem lepší, a vy tak ucítíte dříve nepoznané vůně.

Doporučený článek:  Díky správné rutině se budete probouzet i bez budíku a svěží

Zkuste tento trik

Na nákupy se vždy vydejte s plným žaludkem, nikdy ne hladoví, nebo koupíte vše – od brambůrků až po majonézu. S tímto způsobem nebudete doma nuceni stále něco kalorického pojídat. Nezapomínejte na pravidelné pití vody. I díky vodě a bylinným čajům můžete dny bez cigaret zvládat lépe. A navíc všichni víme, že voda má nula kalorií. Tělo se tak bude cítit plné a nebudete přibírat. A pokud opravdu musíte něco neustále jíst, nemlsejte bonbony, ale dejte si raději zeleninu a přes den ovoce. Noste v batohu nebo kabelce neustále zeleninu a dejte si ji, kdykoliv vás přepadne chuť na cigaretu.

Zdroj: https://www.nhs.uk/live-well/quit-smoking/stop-smoking-without-putting-on-weight/