Nezařazené

Časté triky prodejců, kvůli kterým vždy nakoupíme více

Nákupy jsou běžnou lidskou potřebou. Když míříme do obchodů, tak často s představou, že nakoupíme jenom základní, pro nás nezbytné potraviny. Realita je však taková, že po opuštění obchodu máme plné tašky, mnohdy i věcí, které tolik nepotřebujeme. Jak je to možné? Obvykle se necháme několika osvědčenými triky přesvědčit k tomu,  abychom nakoupili i něco jiného. Co na nás v obchodě působí a jaké triky řada prodejců používá k tomu, aby ovlivnila svého zákazníka?

Muzika

Jen v málokterém obchodě je úplné ticho. Ve řadě z nich naopak něco slyšíme. Písničky ve většině případů nejsou známé, avšak obchodní řetězce svými pečlivě připravenými seznamy skladeb v zákaznících vzbudí pocit klidu a pohody. Spokojení a uvolnění zákazníci nakupují více.

Doporučený článek:  Vylít vodu z vařených brambor je nehorázné plýtvání. Pokojové rostliny si na ní pochutnají

Nákupní koše

Absence malých nákupních košíků je stěží otázkou náhody. U vchodu na nás vždy čekají velké koše na kolech, protože z pohledu obchodníků mají několik výhod. Jednak nemusí být přenášeny, takže je nakupování pohodlnější. Druhou výhodou je množství produktů, které se do velkých košů vejde. 

Reklamní letáky

Díky červenému nebo žlutému zbarvení na sebe okamžitě upozorní. Někdy jde o doopravdy atraktivní nabídky, ale často na těchto letácích chybí cena před slevou. Dokážete sami uhodnout, proč tomu tak je?

Doporučený článek:  Konec večerním náletům na lednici! Zdravé mlsání zažene chutě a příjemně zasytí
Zdroj obrázku: Pixabay

Vůně

Je známo, že k přemýšlení nepoužíváme pouze mozek. Výsledné chování ovlivňují všechny smysly. Nejenže na nás v obchodě působí vůně čerstvě upečeného pečiva, čerstvé zeleniny či mleté kávy, ale naše rozhodnutí ovlivňuje i možnost dotyku, vyzkoušení či ochutnání. 

Na úrovni očí

Obchodníci dobře vědí, kam se zákazníci dívají jako první a jak jejich pohled zastavit na určitém místě. Produkty umístěné v úrovni očí jsou tak nakupovány častěji. Umístění určitých produktů v této úrovni tak není náhodou.

Doporučený článek:  Opálení jako ze solária? Víme, jak toho docílit v pohodlí domova

1 + 1 zdarma

Všichni milujeme takové propagace, protože v nás vzbuzují dojem výhodné koupě a oklamání systému. Některé obchody však v rámci marketingu zvýší na štítcích původní cenu výrobku. Ač se zdá akce zákazníkovi výhodná, ve finále není. 

Fronta u pokladny

Někdy to může být způsobeno nedostatkem zaměstnanců, ale ve velkých obchodech může být důvod jiný. Jde o cílené zpomalení zákazníka, který tak ve frontě impulzivně sáhne po sladké tyčince, lécích či dětské knize.

Zdroj: https://www.payoff.com/life/money/23-tricks-retailers-use-to-get-you-to-spend-more/