Životní styl

Nálety na ledničku zastaví jedině změna jídelníčku. Pravidelná strava zasytí a dodá všechno potřebné

Mnoho lidí má problém jíst pravidelně. Nemají na to čas, energii nebo si nezvládnou uvařit a připravit jídlo například do krabiček. Spousta z nás nestíhá snídat, což je základ celého dne. Během dopoledne tak energii doplňujeme pomocí čokoládových tyčinek nebo jiných sladkostí. Jak se stravovat, abyste během dne nemuseli dohánět chybějící živiny nezdravými potravinami?

Správně sestavený jídelníček zabrání nájezdům na ledničku

Každý den byste do svého těla měli dostat alespoň 500 g zeleniny a kousek ovoce. Důležitou složkou ve stravě jsou ryby, ať mořské, nebo naše místní. Kupte si produkty, které jsou bohaté na vitaminy, hlavně vitamin C nebo B. Béčko obsahují hlavně mléčné výrobky, fazole, červené maso nebo avokádo.

Doporučený článek:  Po vánočním shonu přichází čas na zklidnění a wellness

Avokádo je navíc plné zdravých tuků a je vhodné namazat si ho ve formě pomazánky například na celozrnný chléb. Vynechat byste měli kromě sladkostí také bílé pečivo nebo mouku. Jsou plné nezdravých sacharidů. Místo nich vyzkoušejte proteinové nebo celozrnné pečivo, mouku můžete nahradit zdravějšími variantami.

Zdroj obrázku: Freepik

Jak by měl vypadat každodenní jídelníček?

Pravidelně byste měli tělu dopřávat všechny potřebné živiny. Rozhodně do jídelníčku nepatří alkohol, káva nebo kořeněná jídla. Pokud si je dopřejte občas, nic se nestane. Nemělo by to ale být pravidlem. Každý by měl znát své tělo a poznat, co přesně potřebuje. Pokud máte například alergie nebo vám nechutná určitý druh potravin, můžete vitaminy nahradit vitaminovými doplňky, které sice zcela nedoplní potřebné prvky, ale určitě pomohou.

Doporučený článek:  Jak posílit imunitu? Držte se našich rad. Podpora zdraví vás nemusí přijít na velké peníze

Ke snídani si můžete udělat vajíčka na několik způsobů. Nezapomeňte přidat zeleninu a místo soli použijte jiné bylinky. K pití si dejte čistou vodu nebo hrnek zeleného čaje. Oblíbenou snídaní jsou také ovesné kaše nebo rýže. Ke svačině si dejte celozrnný chléb s máslem a kvalitní šunkou nebo sýrem. Opět nezapomeňte na kousek zeleniny nebo čerstvého ovoce. Na oběd se hodí zeleninové krémová polévka a menší zeleninový salát. Dopřát si ale můžete také kvalitní maso, upečené nebo připravené na přírodní způsob. Večeře by měla být lehká, abyste nešli spát s plným a těžkým žaludkem. Vhodná je ryba se zeleninou. Po celý den pijte čerstvou vodu.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/how-to-stop-overeating