Zdraví

Hrášek ocení především těhotné ženy. Zařadit do jídelníčku by ho však měl každý

Zelený hrášek je velmi zdravý, je zdrojem cenných vitamínů a minerálů. Obsahuje mimo jiné kyselinu listovou, která je důležitá pro těhotné ženy. Kromě toho v něm najdeme takové prvky jako vitamín C nebo železo. Nedostatek těchto složek může negativně ovlivnit celkové fungování těla.

Vlastnosti zeleného hrášku

Zelený hrášek patří do rodiny luštěnin, jsou to semena nezralého hrachu. Má formu malých zelených kuliček, které dozrávají v podlouhlých a plochých luscích. V Evropě je znám již od středověku a dnes je oblíbeným doplňkem mnoha jídel a salátů. Tuto zeleninu můžete úspěšně pěstovat ve své domácí zahradě. Zelený hrášek je zdrojem mnoha cenných vitamínů včetně A a C.

Doporučený článek:  Dobrého pomálu. Vitamín A se ve velkém množství mění v jed, poškodí nejen játra

První z nich má pozitivní vliv na funkci zraku a zabraňuje tvorbě rakoviny. Vitamín C je na druhé straně důležitý pro imunitní systém, díky čemuž chrání tělo před infekcemi. Tato zelenina obsahuje také železo, které zabraňuje rozvoji anémie a vitamín C urychluje jeho vstřebávání v těle. Konzumace zeleného hrášku se doporučuje také těhotným ženám. Je to způsobeno kyselinou listovou, která je součástí této zeleniny. Ta napomáhá správné tvorbě nervového systému dítěte.

Zdroj obrázku: Freepik

Proč se vyplatí jíst zelený hrášek

Jíst zelený hrášek se doporučuje lidem, kteří bojují s nadváhou. Je zdrojem vlákniny, která pomáhá při snižování nadbytečných kilogramů. Kromě toho dává pocit sytosti, čímž snižuje chuť k jídlu. Tato látka také reguluje práci trávicího systému a zabraňuje zácpě. Kromě toho vitamin B3, který se nachází také v zeleném hrachu, snižuje hladinu špatného cholesterolu. Díky tomu se riziko infarktu nebo zvýšeného krevního tlaku výrazně snižuje.

Doporučený článek:  Obávaný cholesterol už nemusí být hrozba. Zázračné bylinky nastolí v těle znovu rovnováhu

Za zmínku stojí také vitamín K, který se nachází v zeleném hrášku. Zvyšuje vstřebávání vápníku, který je důležitým stavebním kamenem kostí. Správná hladina tohoto vitamínu minimalizuje riziko osteoporózy. Tato zelenina se může konzumovat po celý rok, protože je k dispozici i ve zmrazené verzi. Nejlépe však chutná čerstvý zelený hrášek, který se sklízí od poloviny května do konce června.

Zdroj: https://www.webmd.com/baby/folic-acid-and-pregnancy, https://www.webmd.com/diet/health-benefits-peas, https://www.britannica.com/plant/pea, https://ods.od.nih.gov/factsheets/VitaminA-Consumer/, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5707683/, https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/high-blood-cholesterol/in-depth/niacin/art-20046208, https://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/vitamin-k/