Stravování, Zdraví

Vejce patří do jídelníčku každý den. Obsažený vitamin D podpoří zdraví kostí i krevní tlak

Vejce mohou být pro naše tělo velmi prospěšná. Je však důležité, abychom to s jejich konzumací nepřeháněli, protože mohou být i velmi škodlivá. Žloutek je poměrně kalorický, a tak může ovlivnit naši váhu. Má však i svá pozitiva.

Vliv vajec

Podle odborníků mohou vejce hrát roli při posilování imunitního systému. Vejce jako součást vyvážené stravy prostřednictvím různých živin mohou pomoci zajistit náš imunitní systém. Vitamin D je důležitý pro mnoho procesů v těle. Pomáhá regulovat krevní tlak, snižuje riziko některých druhů rakoviny a může mít pozitivní vliv na duševní zdraví. Jednou z nejdůležitějších funkcí vitaminu D je udržovat zdravé kosti.

Doporučený článek:  Na parazity v těle ukazuje několik příznaků

Toho dosahuje tím, že zlepšuje vstřebávání vápníku ve střevech a pomáhá udržovat hladinu vápníku a fosforu v rozmezí, které podporuje zdravý růst a přestavbu kostí. Jedno vejce představuje 6 % naší potřeby vitaminu D, takže jeho každodenní konzumace může být prospěšná pro kosti. Vejce jsou dobrým zdrojem několika vitaminů skupiny B, včetně vitaminů B2, B5 a B12. Všechny tyto živiny plní v těle několik funkcí, mimo jiné jsou zodpovědné za zdraví pokožky a vlasů. Všechny vitaminy skupiny B jsou rozpustné ve vodě, což znamená, že v těle nezůstávají příliš dlouho.

Doporučený článek:  Petrželka posílí imunitu a podpoří hubnutí
Zdroj obrázku: Freepik

Obsah vajec

Jedno vejce obsahuje přibližně 75 kalorií, 5 gramů tuků, 6 gramů bílkovin, žádné sacharidy, 67 miligramů draslíku, 70 gramů sodíku a 210 miligramů cholesterolu. Vejce jsou také vynikajícím zdrojem vitaminů A, D a B12 a cholinu, živiny nezbytné v mnoha fázích metabolismu. S výjimkou obsahu cholesterolu je jedno vejce zdravou volbou k snídani, obědu nebo večeři.

Studie ukazují, že cholesterol obsažený ve vejcích nemá na lidský organismus negativní vliv ve srovnání s jinými zdroji cholesterolu. Problémem může být to, s čím vejce kombinujeme, a to jsou obvykle ingredience bohaté na sůl, nasycené tuky a cholesterol. Slanina, sýr a máslo. Je známo, že tyto potraviny zvyšují riziko srdečních onemocnění a měly by se jíst v opravdu malém množství.

Zdroje:
https://www.healthline.com/nutrition/proven-health-benefits-of-eggs
https://www.internationalegg.com/resource/eggs-a-great-natural-source-of-vitamin-d/